elinmaria

Alla inlägg under augusti 2009

Av elin - 19 augusti 2009 12:37


jag valde att gå upp klockan halv sex imorse eftersom jag kände att jag ville ha gott om tid på mig. och jag antar att kockan var runt halv åtta när vi åkte för att hämta simone. det kändes ganska konstigt att gå in i skolan igen, men ändå som om det var igår jag gick därifrån sist. när vi kommer in i skolan ser jag det fulaste på länge, för dom har nämligen satt upp planscher på väggarna MED SILVERTEJP xD hur fan kommer man på en så dum idé? det vara allt möjligt fjantigt på dom, någon hade en enhörning, en annan en cross och på någon var det hannah montana, och mer .. klassrummen var låsta också så alla fick knö i korridoren, och shit vad folk det var! men det var kul att få träffa alla verkligen, marcus har fått mörk röst och theo måste ha växt rejält ;)


något mer som var väldgit fult var vårat klassrum, det är nämligen målat i tre klargröna färger . jag trodde om hade målat taket också först, men det vara bara sken från väggen xD jag fick i alla fall sitta bredvid micaela, mycket trevligt :) mattias huvud är ivägen fram till talvan, men han får platta till håret lite bara. klassen är underbar iaf, hade verkligen saknat våra skratt . schemat jag har suger apballe dock, men sånt får man väl ta ibland kanske,. jag slipper i alla fall två timmars rasten på torsdagar :))


snart är det magnetröntgen som gäller för min del, om en timma ungefär :o lite rädd faktist, men det ska nog gå bra, hoppas jag. lycka till till mig själv då (y) usch, bara jag inte bryter ihop om dom ger mig en spruta, för det pallar jag inte! vara stark står på schemat nu då också tydligen.


kanske återkommer senare, får se :)


kärlek till vännerna

pusss :*

/elinsmartskalle.

Av elin - 14 augusti 2009 23:54


dagen börjde med att jag åkte till simone, har verkligen saknat att umgås med henne, vi tog lite bilder och så . sen lärde hon mig redigera :D jag är bara nybörjare, men det går ganska bra faktist . sen fick vi en sjuk id'e att vi skulle hälsa på christopher, så det gjorde vi.


men som sagt vi tänkte ju bara hälsa på faktist, typ nån timme eller så. men en timme blev två timmar och tillslut var klockan över elva. [vi kom dit vid tre] men asså har man roligt så rinner ju tiden iväg och det stämmer verkligen. har inte haft såhär roligt på vääääldigt länge. men är man med några av sina bästa vänner kan man inte låta bli att ha roligt.

tack så sjukt mycke för idag ni två :) <3


godnattpuss :*

/knasiga elin

Av elin - 12 augusti 2009 21:06



en sådan dag som den här tycker jag verkligen om. jag och mamma gick i lite olika affärer i alingsås först, och sen åkte vi till mormor och fikade. vi satt ganska länge hemma hos mormor, men vi insåg att vi var hungriga så vi åkte hem sen. väl hemma gjorde vi pizza, det var faktist ganska gott, [ mat är bara gott om man verkligen är hungrig. :) ] sen dök några bekantisar upp nere vid vägen, jag var såklart inte sen med att vara där och krama emma massa ! jag hade saknat tjejen till 1000. dom skulle cykla vidare sen, för dom kom faktist på cykel. i alla fall så gick jag upp till huset då och började göra ordning i mitt rum, och det blev väldigt bra :)


gick ut en sväng nu på kvällen och tillslut så stod jag och kollade på en traktor som åkte framochtillbaka över åkern med höbalar. jag vet inte varför jag tittade på just den traktor, men den fångade min blick helt enkelt. jag måste ha stått där rätt länge, för helt plötsligt var traktorn klar på åkern och jag kände kylan krypa på mig. så jag började långsamt gå hemmåt igen, men jag vände mig faktist om jag vinkade åt traktorn [hur sjukt det än låter] och sa att vi skulle ses igen nästa år. sen traskade jag vidare och sjöng på en låt jag kom på bara sådär.


nu sitter jag här i mitt underbara rum och sjunger med i måns zelmerlöws låt " a stranger saved my life", länken finns längst ner om ni vill lyssna :)


imon ska jag försöka sortera bland mina kläder innan en låda till exploderar för att den är överfull. det värsta är att jag inte vill göra mig av med några plagg, så allt jag kan göra är att sortera lite och lägga i ordning. men det är bra att göra så med ibland, för då vet man vad man har för kläder som man inte använder jämt. ibland hittar man faktist användbara grejer man hade glömt bort att man hade :)


snart är det dags för godnatt, [om några timmar nivet..

pussciao :*

/eran lite tokiga elin


http://www.youtube.com/watch?v=kELrGNOkYPs
Av elin - 11 augusti 2009 23:14



idag har jag insett hur mycket jag ändrats under sommaren, både som person och till mitt utseende. det är kanske inget någon annan tänker på direkt, men det känns verkligen. jag tänker inte klaga, för själv tycker jag det är mycke bättre nu, mycket. jag har skaffat mig en ny attityd, ny självsäkerhet och fler nära vänner. jag har väl börjat intressera mig för saker lite mer också kanske, men det är mest kläder och så. jag vet inte riktigt varför, men plötsligt älskar jag kläder, shoppa tycker jag är dötrist, men kläder är så jäkla roligt att fixa och hålla på med :) är ganska mån om att mitt rum ska se städat och bra ut hela tiden också. det tycker i alla fall min mamma är bra, med tanke på vilken röra jag brukar ha i rummet. just nu är det så lugnt i mitt rum, som en tystnad fast musiken spelar jätte högt. det luktar alltid lite vanilj i det , utan att jag behöver elda några sådana ljus. i mitt gamla rum lukade det alltid ganska konstigt, inge vidare gott precis.

jag tror min så kallade förvandling beror på hur sommaren började, när det var ganska rörigt ett tag. jag fick väl för mig att så kunde det inte vara, och försökte helt enkelt hjälpa mig själv ut ur det och det funkade. jag har aldrig mått så bra som jag mår nu, och aldrig heller varit så säker på mig själv som nu. jag tror att några ändå kommer märka av mitt nya sätt att bemöta människor, för jag är trött på att vara blyg. jag kanske inte kommer vara den som pratar först jämt, men det är defentivt inte jag som inte säger något alls först. jag tycker om nya människor, bara dom inte är för många på samma gång. och jag har nog lärt mig vara mer tillbakadragen när det gäller att lita på fel människor också, nu har jag några få jag litar på, och jag håller mig till dem. det är självklart mina närmaste vänner så jag vill inte förlora tilliten till dem precis. men dem kan lita på mig, och jag tycker det är viktigt. utan mina vänner hade jag aldrig varit där jag är idag. dom har alltid en hand med i allt, även om de inte vet om det. <3


/tokelin


Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Är kärleken viktigt för dig?
 Ja
 Inte det viktigaste direkt
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Presentation


bara hon den där elinmariaa duvet ;)

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Skapa flashcards